Avusturya liderinin medyada olumlu haberler için kamu parasını kullandığı iddia edildi

Avusturya’daki savcılar, halihazırda bir rüşvet soruşturmasıyla ilgili soruşturma altında bulunan Şansölye Sebastian Kurz’un medyada lehte bir haber sağlamak için hükümet fonlarını kullandığından şüphelenildiğini söylüyorlar.

div>

Savcılıktan yapılan açıklamada, “Sebastian Kurz ve diğer dokuz şüphelinin yanı sıra üç örgütün” olayla ilgili çeşitli yolsuzluk suçlarıyla ilgili soruşturma konusu olduğu belirtildi.

Avusturya medyası Çarşamba günü erken saatlerde, müfettişlerin bir rüşvet soruşturmasıyla bağlantılı olarak ülkeyi yöneten Halk Partisi’nin ofislerini aradıklarını bildirdi. Savcılar, diğerlerinin yanı sıra Kurz hakkında soruşturma yürüttüklerini söylediler.

Avusturya Basın Ajansı, başbakanlık binasında da arama yapıldığını bildirdi. ancak bunun Kurz’un ofislerini kapsayıp kapsamadığı hemen belli değildi.

İki gazete, Presse ve Kurier, soruşturmanın başka bir gazetede yayınlanan kamuoyu yoklamaları için yapılan şüpheli ödemelerle bağlantılı olduğunu bildirdi. Kamu yayıncısı ORF, merkez sağ Halk Partisi’nin yararına olan anketlerin maliye bakanlığı tarafından ödendiğini bildirdi.

Savcılık, Kurz ve diğer dokuz kişi ve üç kişiyle ilgili soruşturmanın devam ettiğini söyledi. APA’nın bildirdiğine göre, adını vermediği kuruluşların güveni kötüye kullanma ve rüşvet şüphesiyle karşı karşıya olduğu bildirildi. 2016 ile en az 2018 arasındaki iddia edilen eylemleri içeriyor.

Kıdemli Halk Partisi yetkilileri, son günlerde medyaya planlı aramalarla ilgili sızıntıların partiye ve Kurz’a zarar vermeyi amaçladığını iddia etti.

< /div>

35 yaşındaki şansölye, bir meclis komisyonuna yanlış beyanda bulunduğu şüphesiyle Mayıs ayında soruşturma altına alındı ve bu iddiayı reddetti.

Kurz, daha önce Avusturya dışişleri bakanı olarak görev yaptıktan sonra 2017 yılının sonlarında başbakan oldu.